fredag, august 29, 2014

Økologiske høstmarkeder


I den kommende weekend er der økologiske høstmarkeder på mange gårde og godser rundt omkring i landet. For mig betyder det hyggelige udflugter, hvor jeg kan opleve naturen, råvarerne og dyrene - og hvor jeg kan gå på opdagelse i gårdbutikkerne. Økologi er en hjertesag for mig, og jeg håber at nå forbi Aarstiderne i Humlebæk, Camilla Plums Fuglebjerggaard, Sølager Landbrug og måske også Svanholm.

Økologisk Høstmarked 2014 gennemføres af Økologisk Landsforening i samarbejde med værterne. Her kan man se, hvilke gårde der er med.

Krogerup Avlsgård bliver fx omdannet til et levende marked med kokke, tips og smagsprøver. Aarstiderne er eksperter i, hvordan man dyrker økologiske grøntsager og laver skøn, jordnær hverdagsmad - og den viden deler man gerne ud af på høstmarkedet. Gårdpladsen og gårdbutikken bliver fyldt med frugt, grønt, mejerivarer, vine, friskbagt brød og meget mere.