torsdag, maj 08, 2014

Hjælp humlebierne


Jeg har fået en udfordring af Marit og Elisabeth. Vidste du, at humlebier er i fare for at forsvinde? Køb planter, som humlebierne kan lide. Det er åbne, nektarrige blomster, hvor de let kan sanke pollen. Uden humlebier bliver der som bekendt ingen frugt på træerne. Marit skriver, at rododendron tiltrækker humlebier, og rododendron har jeg mange af, men jeg har også andre planter de kan lide: akeleje, krokus og lungeurt (solhatten på billedet er ikke min). Jeg bruger aldrig gift i haven af hensyn til blandt andet humlebierne. Du kan læse mere hos Anne på moseplassen om hvilke planter, bierne foretrækker.

Jeg giver udfordringen videre til Fru Marit, Nana og Ulla og håber, I vil være med :-)

Når I har postet jeres indlæg, kan I tilføje det her, hvor man kan se alle indlæggene :-)