torsdag, oktober 10, 2013

Så englene synger


Her er en suppe, jeg slet ikke kan rose nok, asiatisk kyllingesuppe med kål - den er utrolig delikat! På bordet stablede min hjertenskær indkøbene op: kylling, citrongræs, champignon, ingefær, savoykål, gulerødder, hvidløg, chili og en potte basilikum. Da jeg spurgte, hvad det skulle bruges til, svarede han: 'vent og se'! Og nu har jeg både set og smagt og mærket duften i huset. Igen er det Sæson, der holder for med en af deres lækre opskrifter.

I dag skal jeg på Louisiana med en veninde og høre Hans Edvard Nørregård-Nielsen. Han har i 25 år præget offentlig udsmykning og indkøb til Danmarks museer og skal fortælle om god kunst og dårlig, om udsyn og indsigt, generationsfællesskab og samtidskunst - og om man skal lytte til, hvad menigmand mener ...