søndag, oktober 27, 2013

Genbrugsguld - og den ekstra time


Der er bøger, jeg bare må eje, og 'Dyndkongens datter' med illustrationer af Esben Hanefelt Kristensen er en af dem. Den lå i en stor kasse med bøger til 2 kroner, og da jeg havde bladet lidt i bogen, var jeg fuldkommen solgt. Den er fyldt med de skønneste billeder, og der er et langt og spændende forord af Helge V. Quistorff, som fortæller om H.C. Andersens 3 måneder lange rejse til Nordjylland i sommeren 1859 og om eventyret.

Bogen er nok lidt for voksen til Bella, men jeg fandt to fine bøger til hende plus et armbånd og jeans til mig selv. I dag vil jeg nyde at vi har fået en time ekstra, men jeg ville nu foretrække at vi slet ikke skulle stille på urene ...

Det er også Esben Hanefelt, der har lavet den underskønne plakat til Nordisk biblioteksuge, og som du kan se nederst.