mandag, april 29, 2013

Hård træning ... :-)


I de sidste fire dage har Monsieur cyklet ti kilometer om dagen, og nu har jeg også indledt cykelsæsonen - og jeg skal lige love for, at det er nogle andre muskler man bruger, end når man går tur. Nu skal jeg træne, så jeg kan klare de stejle bakker uden at blive til grin ;-)

Jeg håber, mange af jer så udsendelsen 'Jimmis liv i skoven' - en naturserie fra BBC, der fortsætter på næste søndag på DR2. I en skov i Norfolk har Jimmy Doherty bygget et smukt træhus i to store egetræer. Her følger han gennem et år livet i skoven fra trætoppen til skovbunden. Undervejs inviterer han forskellige eksperter - økologer, insektforskere, folk, der fouragerer i skoven, traditionelle håndværkere, historiefortællere og landboere. Og når han ikke får svar på sine spørgsmål i sit træ, må han selv ud på ekskursioner i skoven.