tirsdag, september 04, 2012

Drømmen om en vinterhave


Vores internetforbindelse kommer og går - vi får besøg af en tekniker i morgen, og jeg håber, forbindelsen holder indtil da!

Lisbeth har den dejligste vinterhave eller veranda med blåregn, vinplante og pelargonier - og hibiscus lige udenfor. Man bruger vist ikke ordene vinterhave og veranda mere, men hvad kalder man det så? På engelsk siger man conservatory, og sådan et ønsker jeg mig :-)


Lisbeth er min mors kusine. Hun er årgang 1927 og altså en ældre dame. Vi har interessen for slægten til fælles, og hun viste mig en masse spændende gamle billeder, bl.a billedet her af min oldemor Laura - Lisbeths farmor - som hænger på hendes væg. Min oldemor døde 12 år før jeg blev født, så jeg har selvfølgelig aldrig mødt hende. Hun var en gæv kvinde, der blev enke med 5 små børn, mens hun stadig var ung.