onsdag, oktober 19, 2011

Små tidsmaskiner


Det er nok en pigeting at være glad for små dimser, der har en historie. Den lille tepotte her er lavet af kobbermønter og har fulgt mig, siden jeg som 8-årig fik den af min mormors veninde. Jeg har flere små sjove ting, som gør, at jeg sender et menneske en venlig tanke, hver gang jeg ser på dem.

Fx også den lille keramikelefant herunder. Da jeg var cirka 10 år, var min mor og jeg ude at gå tur og mødte en gammel dame, som var keramiker. Hun inviterede os med hjem i sit keramikværksted, hvor der stod et hav af smukke ting - blandt andet små elefanter som den lille fyr her. Jeg havde aldrig set noget så smukt og plagede min mor for at få lov til at få den, men vi skulle ikke have noget, mente min mor. Den søde dame forærede så min mor elefanten, som havnede hos mig mange år efter. Hver gang jeg passerer elefanten i min stue, er jeg 10 år og på Niels Skriversvej i Virum i noget, der var som Aladdins hule for mig.

Har du også din egen tidsmaskine stående i dit hjem?