torsdag, april 28, 2011

Hans-Peter


Som I måske ved, hedder alle skovskaderne her i haven Hans-Peter. Vi kan alligevel ikke kende forskel på dem. Det er nogle sjove fugle, ret frække og meget forslugne. Det grønne net er resterne efter en mejsekugle, som hurtigt forsvinder. Fuglene har forskellige størrelser badekar i haven - men selv de mindste fugle går gerne i det dybe bassin, og en solsort er heller ikke bleg for at tage bad i det allermindste, hvor vandet kun når den til anklerne.

Mine vinbjergsnegle er ved at komme frem. Jeg gad nok vide, hvor de gemmer sig for frosten om vinteren. Foreløbig har jeg set to, og sidste år var her mindst ti.

Da jeg var ude at gå i går, kom jeg forbi et kirsebærtræ med både lyserøde og hvide blomster. Den ene halvdel af træet er helt hvidt i øjeblikket, og det ser ret sjovt ud. Jeg går ud fra at træet er blevet podet.

Bambi kommer stadig hver dag og får sit æble :-)


Er der nogen, der kender navnet på denne plante? Den har tre kronblade og bladene er nærmest lilla. Min moster havde et skud med hjem til mig fra Spanien for nogle år siden, og den gror som bare pokker ...