mandag, april 18, 2011

Glastag og andre glæder


Sådan ser mit ovenlys ud lige før mørket falder på. Glastaget i entreen er en daglig glæde, og jeg kan kigge op og tælle stjerner.

I går fik jeg plantet tre store krydderurter i krukker i haven og også en flot kirsebærkornel, som både er til fuglene og mig. Og så håber jeg ikke, rådyrene spiser krydderurter :-)


Jeg har lånt denne bog om Raw Food af Vibeke Amdisen på biblioteket, og jeg er helt solgt! Det var en veninde, der anbefalede den - hun bruger selv raw food i et forsøg på at blive af med en ret alvorlig sygdom. Bogen er billedskøn og giver en grundig introduktion. Nej, jeg skal ikke til at leve efter disse principper, men der er jo en masse, man kan bruge i sin daglige kost.

Interessen for Raw Food vokser eksplosivt netop nu, og cafeer og restauranter skyder op. Raw Food-livsstilen handler om både bæredygtighed og bevidsthed, men er samtidig også en ´hip´ og afslappet livsstil. Bogen indeholder en grundig introduktion, personlige historier, tips - også til børnefamilier - og lækre opskrifter.