lørdag, december 18, 2010

Og sådan kan en lørdag gå ...


Jeg fik pludselig en dag forærende, havde god tid til alt – til at hjælpe en solsort, der blev fanget af spurvehøgen, læse de mails, jeg var bagud, og glædet mig over en e-mail fra en billedkunstner, der har fundet mig via min blog. Har nydt hendes hjemmeside. Fået en forespørgsel om jeg vil tjene penge på at skrive et blogindlæg om en film – nej, det vil jeg ikke, men jeg vil muligvis gerne skrive om filmen. Har læst aviser, slugt alt hvad der stod om Anna Netrebkos optræden i København og slog et slag om YouTube og hørte hende der. Har skrevet de mails, jeg var bagud, og talt med to venner, der begge er sneet inde. Nu venter den lækre gæstemad, som vi selv må spise, et afsnit af Bertelsen på Caminoen og lidt oprydning i diverse bunker, der på forunderlig vis har genereret mere papir …

Og sådan kan en lørdag gå, jeg fik sjælen med, den halsede lidt bagud, men nu er den med igen …