onsdag, juli 28, 2010

Nej tak, ikke noget lift ...

På vej
'Vil du ha’ et lift?’ Sådan sagde en smilende ung mand til mig, da jeg kom gående på vej til købmanden i går. Nej tak, sagde jeg venligt, jeg er ude at gå for at få motion. ’Du ser ellers godt ud!', fortsatte han.

Jeg nåede at blive en anelse bekymret, jeg bor jo lidt væk fra alfarvej og måtte takle situationen med al min psykologiske snilde. Men han fik et venligt smil tilbage, og jeg sagde pænt tak .

’…er du single?’ Nej, jeg er gift, svarede jeg med et nyt smil, og så kørte han glad videre i sin hvide varevogn, og vi havde begge fået en oplevelse. Jeg mindes ikke at være blevet stoppet af en pæn ung mand, siden jeg var i 20'erne :-)

Lidt efter beundrede jeg de smukkeste sibiriske valmuer foran et hus – gule og orange og dejlige. I det samme kom en ung kvinde ud, og hun fortalte mig om sine valmuer - og gav mig nogle af sine frø. Sådan kan en times travetur vise sig at blive lidt ud over det sædvanlige …