fredag, juli 30, 2010

Et glædeligt gensyn

Husløg på træstub
Da jeg gik på gågaden i går, var der pludselig en, der sagde mit navn. Jeg kiggede rundt og så et ansigt, jeg kendte, men ikke har set i cirka 15 år. Det blev et meget glædeligt gensyn med en veninde, jeg havde tabt forbindelsen med. Nu har hun en kæreste, der bor tæt ved, hvor jeg bor. Midt på gågaden måtte vi lige fortælle hinanden, hvad vi har oplevet siden sidst. Og det var jo ikke så helt lidt og handlede om job, bolig, forældre der er væk, motorcykler og meget andet. Nu skal vi ses snart, og jeg glæder mig utroligt meget til at udveksle erindringer.

'Hvis venskab kunne udskrives på recept, burde det ske i store mængder. I hvert fald viser en amerikansk undersøgelse at det at have nære venner, en god familie eller et bredt netværk er lige så vigtigt for sundheden som at dyrke motion eller lade være med at ryge og drikke. Faktisk sænker det risikoen for en tidlig død med 50 procent, konkluderer forskerne, som har sammenholdt 150 studier på området fra hele verden'. Det fortæller Kristeligt Dagblad ...

Husløg sat i en gammel træstub - det så jeg i går, og det er da en sjov idé.
Og nu er høstanemonerne ved at springe ud. Mon det er et tegn på, at høsten kan begynde?

Høstanemone