torsdag, maj 13, 2010

God Kristi himmelfartsdag

Harry Opstrup: Svaner
Jeg er ved at tømme min fars hus, så jeg holder en pause fra bloggen i dag og i morgen - skal også til begravelse. Men vi ses igen på lørdag.

Billedet her er taget af min fars skolekammerat Harry Opstrup, der egentlig var gartner, men som har taget nogle af de smukkeste billeder, jeg har set. Harry Opstrups store interesse var at fotografere naturen med sit Hasselblad-kamera. Ingen kunne som han indfange tågen i en skov en tidlig morgen eller andre af de billeder, vi alle går rundt med inde i hovedet.

Jeg var så heldig, at min far havde to af hans billeder i plakatstørrelse, og ét af dem taget i en skov har nu hængt på min væg i nogle år og talt til mig hver eneste dag. Jeg bliver aldrig træt af det. Der må være noget i det, der taler til underbevidstheden.