fredag, april 09, 2010

Billed ABC: År

Madame 0 år
I dag er ABC i ord og billeder nået til Å, og jeg har valgt ordet år. Her er Madame nul år, tre år og otte år :-)

Tiden på de to første billeder kan jeg ikke huske, men den fine kjole med smocksyning havde min mor syet - hun syede næsten alt mit tøj, da jeg var barn.

Fra på mandag vil man kunne tage en virtuel tur ned ad barndommens gade - den 12. april lancerer DR nemlig hjemmesiden 'Danmark dengang' på adressen dr.dk/dengang. Alle vil kunne bidrage med gamle fotos og private film af steder og begivenheder, da DR opfordrer hele landet til at åbne de glemte skuffer, finde de gamle album frem og vise deres fotos og film for andre. Tanken er at vise, hvordan Danmark så ud i perioden 1900-1990. DR samarbejder blandt andet med landets biblioteker og de lokalhistoriske arkiver om projektet.

Kig her for at se andre bloggeres bud på dagens udfordring.

Madame 3 år
Madame 8 år