mandag, december 07, 2009

En halv time på Kultorvet

Glansbilleder
For et par uger siden stod jeg på Kultorvet og skulle slå en halv time ihjel. Og jeg tænkte, at det kunne jeg sikkert gøre hos Tiger. Men det viste jeg sig at være alt for lidt tid til at kigge på alle de spændende ting, de havde.

Jeg faldt blandt andet for deres glansbilleder, som sendte mig en tur direkte i tidsmaskinen og tilbage til min barndom. Jeg kan huske jeg havde en bog fyldt med smukke glansbilleder, og præcis sådan nogle kunne man købe til ingen penge.

Og så faldt jeg for tre bøger, en om H.C. Andersens papirklip, en erindringsbog af Majbritte Ulrikkeholm og denne mursten på over 1000 sider med H.C. Andersens breve. Tænk at den kan sælges for 30 kroner! Jeg har haft et svagt punkt for HCA, siden sønnike lavede en stor opgave om hans liv i 1.G. Men der var masser af andre spændende bøger, dvd'er og cd'er. Jeg havde bare ikke tid til at fordybe mig.

Tiger