fredag, november 13, 2009

ABC i ord og billeder: H

Madames hår
I dag er vi kommet til H i Petunias ABC i ord og billeder.

Bliver kvinder nogen sinde tilfredse med deres hår? Jeg har altid ønsket mig, at jeg havde helt glat hår. Men det er naturkrøllet, og det er luftfugtigheden, der bestemmer, hvor meget håret krøller. Man kan trække krøllet hår næsten glat med hårtørreren, men hvad hjælper det, hvis man træder ud i en regnbyge. Som ung brugte jeg bruge lang tid på at strække mine krøller ud, men nu har jeg endelig nået et punkt, hvor jeg er (næsten) ligeglad med, om håret er glat eller det krøller.

Min røde hårfarve får en hjælpende hånd. Indtil for nogle år siden brugte jeg hennapulver, men det er grusomt besværligt at have med at gøre. Det skal blandes med vand og kaffe, have den rette temperatur, sidde i timevis, og så farver det ikke bare håret, men også håndklæder og alt, hvad man kommer i nærheden af. Men der findes hennacreme - farven holder ikke så længe som en rigtig farvning, men det er jo kun en fordel, hvis man på et tidspunkt vil af med farven igen. Rømers henna cremefarve giver samtidig håret glans, og det findes i mange farver, også flere, der ikke er røde. Bare hvis du skulle få lyst ...

Her kan du se, hvad andre har fundet på til Billed ABC'en i denne uge.