lørdag, oktober 10, 2009

Mors kødgryder igen

På hospitalet
Denne smukke vinplante vokser ved hospitalet, jeg kører hen til, lige så snart jeg får en opringning. Nu er der købt ind, så vi kan overleve en krig, og jeg håber, jeg kan klare at passe en nyopereret. Jeg er jo ikke sygeplejerske. Men jeg har en forestilling om, at det er godt at være meget i bevægelse for ikke at få blodpropper. I gamle dage lå folk jo i sengen i lang tid, og musklerne svandt ind. Nu er det nærmest ud af sengen øjeblikkeligt - selv efter store operationer.

Mon ikke det vil gøre godt med hjemmelavet mad igen? Patienten synes, hospitalsmaden er dødtrist, og jeg fatter ikke, at patienterne ikke får ekstra lækker mad. Hvordan går man egentlig i bad med et kæmpe plaster på maven?

Nå, vi tager ét problem ad gangen ...