tirsdag, september 08, 2009

Vi mødes ikke tilfældigt

Vi mødes ikke Tilfældigt
Ældre dater løs på nettet, kunne man læse i avisen i går. Og det er da dejligt, synes jeg. At det er nemmere at finde en partner nu, er der vist ingen tvivl om. Jeg har en god ven, som dog kom lidt galt af sted. Han syntes, at tiden var inde til at finde en livsledsager, og gennem en kontaktannonce fandt han frem til en kvinde, der viste sig at have et helt vidunderligt talent for brevskrivning. Min ven blev mere og mere tændt, men det var trods alt ikke uden betydning for ham, hvordan hun så ud, så det endte med, at de også udvekslede fotos. Hun så bragende godt ud - markeret og myndeslank, præcis som han foretrækker kvinder.

Da dagen oprandt, hvor de skulle mødes, var min ven iført sit bedste tøj og udstyret med et stor buket roser . Da hun åbnede døren, fik han et chok. Der var mildest talt temmelig stor uoverensstemmelse mellem det billede, hun havde sendt, og virkeligheden. Godt nok kunne man ane, at det var det samme menneske, men i en betydelig ældre og cirka halvtreds kilo tungere udgave. De tilbragte den ene aften sammen, og hun fik da også et venligt 'tak for sidst'-kort. Men mere kom der ikke ud af det arrangement.

Jeg har ikke den samme indstilling som min ven til store damer. De kan selvfølgelig være lige så smukke som alle andre, men man kan ikke snyde sig til et andet udseende. Og for nogle betyder udseende lige så meget som personligheden eller intellektet.

Heldigvis går det jo også godt engang imellem. En af mine veninder lever i et meget lykkeligt forhold, der bygger på en kontaktannonce.

Maria Marcus har skrevet en bog om kontaktannoncer, 'Vi mødes ikke tilfældigt'. Jeg hørte om den i en radioudsendelse, hvor hun fortæller, at det er klogt at tale sammen i telefon, inden man aftaler et egentligt møde. Det er nødvendigt med sådanne 'sorteringsmaskiner' og også at gøre sig klart, hvad begrebet 'hjemlig hygge' dækker over.

Jeg er desværre ikke leveringsdygtig i 'en god historie' om mine egne erfaringer med kontaktannoncer, men måske kender du nogen, der fandt lykken eller det modsatte?