mandag, juni 15, 2009

Mandagstema: Barndomsminder

Fødselsdag
I denne uge er mandagstemaet barndomsminder.

På det seneste har jeg brugt en del tid på at fordybe mig i min fortid. Jeg sysler lidt med slægtsforskning, og det har samtidig betydet oprydning i gamle fotos. Her er det er min 6 års fødselsdag, og jeg er nummer 2 fra højre. Jeg husker ikke specielt den dag, men billedet minder mig om mit univers, der ikke rakte meget længere end til over på den anden side gaden, vi boede på. Det minder mig også om den nøjsomhed, der prægede tiden dengang. Et fjernsyn var ikke en selvfølge, der var ingen mobiltelefoner og ikke noget internet.

Barndomsminder dukker op, når jeg mindst venter det, fx ved duften af en våd skovbund eller synet af en minipuddel som den, vi havde, da jeg var barn.

Jeg er meget spændt på at se, hvad I andre har fundet på :-)

Ikke ret stor