lørdag, maj 09, 2009

Vorherres køkkenhave

Vorherres køkkenhave
I dag udkommer bogen Vorherres køkkenhave skrevet af Steen Viggo Jensen. Han har i mange år haft en klumme i hjemløseavisen 'Hus Forbi' og har nu samlet klummerne og sine opskrifter i en lille naturbog.

På bogens hjemmeside fortæller forfattteren:

Personlige problemer og ægteskabelige skærmydsler gjorde, at jeg på et tidspunkt i mit voksenliv blev hjemløs, og så blev naturen til mit hjem. I knap to år boede jeg i og med den fynske natur – og levede i høj grad af den. Så døde min elskede hund, og det gjorde min far også. Jeg drog til Odense og blev ’bybums’ med et større og større alkoholforbrug. Jeg boede først på gaden, siden på herberg, og det var her, jeg hørte om 'Hus Forb'i og begyndte at engagere mig i og skrive til den.

Igennem årene med køkkenhaven har jeg været i kontakt med rigtig mange læsere. Mange skriver til mig med alskens spørgsmål fra naturens univers, og mange har beriget mig med deres observationer. Jeg vil gerne sige tak for de mange positive tilbagemeldinger, jeg har fået – og stadig får. Det har sat ekstra skub i lysten til at udgive bogen her.


Bogen kan købes direkte hos forlaget. Det er lige en bog for mig, og tak Jeannette Mariae, fordi du har gjort opmærksom på den!