fredag, december 26, 2008

2. juledag

Det er lidt hårdt med alt det, der foregår her i julen. I går aftes havde vi middagsgæster, og det fortsætter med masser af venner og familie i dag. Nå, man kan jo sove ud, når man bliver gammel …

Jeg kiggede forgæves på et lille tegn på, at dagene er blevet længere, men det er de vist ikke endnu. Jeg glæder mig især til, at vi får lyse aftener igen. I går havde vi solskin her på Halsnæs, og dagen var meget lys. Jeg kunne mærke, at det påvirkede mig, og jeg følte mig let og glad til mode. Heldigvis kan vi mennesker søge inden døre i den kolde tid, mens dyrene må finde på andre måder at klare vinteren. Hasselmusen sover fx vintersøvn i hule træer, kan jeg se i Naturlommekalenderen.

Årstidernes nyhedsmail fokuserer denne gang på grønkål og er fyldt med lækre opskrifter. Når jeg er helt tom for ideer til mad til gæster til trods for mine over 100 kogebøger, er der altid gode ideer at hente hos Årstiderne. Jeg vil varmt anbefale at melde sig til deres nyhedsmail med opskrifter.

Rigtig god 2. juledag!