lørdag, december 06, 2008

Glæden ved ...

Blomst
Jeg har en dejlig bog i reolen, som jeg igen og igen vender tilbage til. Det er Naturlig overflod - daglige tekster til inspiration og glæde skrevet af Sarah Ban Breathnach. Det er næsten ligegyldigt, hvor jeg slår op i den, så står der passager af stor visdom, der gør mig i godt humør. I øvrigt har jeg lige købt Berlinerpoplerne af Anne B. Ragde, som jeg har læst så meget godt om. Den fås i Kvickly til 49 kroner i øjeblikket.

I aftes så vi Notes On a Scandal, en thriller med Judy Dench og Cate Blanchett - jeg kan næsten ikke ryste den af mig, skuespillerne spiller fantastisk.

I dag får vi gode venner til frokost, venner som vi har kendt i mange år. En del af min søndag bliver ren hygge og snak. Det minder mig om en sætning, jeg har læst: Venskab er glæden ved at have en at følges med gennem livets rutsjebaneture. Det er jo sandt.

Billedet af træet i blomst er taget i går, i december!