onsdag, november 12, 2008

Rigtig god onsdag

Vedkanalen
Det er helt mørkt udenfor, og jeg sidder og tænker på nattens sære drømme. Jeg har bl.a. kigget på klipningen af bundplanter i en sø. Jeg gad nok vide, om der er en tolkning for sådan en mærkelig drøm. Det kunne måske handle om oprydning i underbevidstheden.

Gærdesmutten knirker, men Sofus sover stadigvæk. I dag skal jeg videre i min oprydning, og jeg har tænkt mig at lave orden i mine smykker, der ligger i et syndigt rod. Det må da være et projekt for fridagen, der skulle kunne realiseres. Og jeg vil også ud og både løbe og cykle.

For et stykke tid siden læste jeg en avisartikel, der fik mig til at spærre øjnene op. Forfatteren Rolf Dorset havde levet af lysenergi - og altså ingen mad - i 86 dage. Han har endda skrevet en bog om sin erfaring - den hedder "Leve af lys". Det skulle slet ikke kunne lade sig gøre ifølge videnskaben, men han tabte sig kun 17 kilo. Jeg er flere gange i den senere tid stødt på artikler i aviserne om emnet og er nysgerrig efter at vide, hvad der driver folk til at prøve, og hvad det giver dem.