lørdag, november 29, 2008

Lommeuld

Svampe
Jeg har lige siddet og besvaret tre dejlige kommentarer, som jeg nød at læse. Det var to på stylecoaching fra to af 'mine' Anner og så Lailas kommentar, der handler om, hvorfor hun læser en blog uden at kommentere. Hun fortæller blandt andet, at hun har været ude for en rå tone blandt kommentatorerne, en tone der er påvirket af chatroomstilen med kvikke, hurtige og hårde bemærkninger. Alle tre kommentarer var virkelig tankevækkende - tak til jer! Og tak fordi at nogen overhovedet gider at kommentere - at skrive ud i den blå luft ville jeg ikke bryde mig om, så ville jeg nok bare lægge 'lommeulden' på harddisken.

I dag skal jeg videre med julekortene, og jeg har netop overrasket mig selv ved at falde i staver over en lækker hjemmeside med varer fra Marimekko, ja ikke kun i staver men virkelig i trance, det var så hårrejsende smukt. Fra Kaiku:

Marimekko har som få formået at skabe tidløse ting, som var moderne i 50'erne og 60'erne og fortsat holder i dag. Fx lommekjolen, som sælges til både børn, teenagere, unge kvinder, voksne kvinder og ældre kvinder. Men vi vil gerne vise meget mere Marimekko end det, der er kendt i danskernes bevidsthed. Marimekko er meget mere end blomsten! Marimekkos farvevalg, mønstre, designs, historie, originalitet og kvalitet er unik.

Ak ja, det er så sandt så sandt, og jeg tror, at der inden længe ligger Marimekko-sengetøj med store blomster på sengene her i huset.

Jeg vil ønske jer en rigtig dejlig lørdag :-)