tirsdag, november 11, 2008

Det kunne ikke gå hurtigt nok

Modlys
Jeg ryddede op, og det kunne ikke gå hurtigt nok. Alt blev taget ud af skabe og skuffer, og lommer blev vendt. To kæmpestore bunker hobede sig op - én med det der skulle til genbrug, og én bunke der skulle foræres væk. Jeg havde en forestilling om, at man kan rydde op i en af sit livs største sorger ved at være hurtig og hamrende effektiv. Jeg kunne jo alligevel ikke passe hverken tøjet eller skoene, og taskerne var alt for gammeldags til mig. Af sted gik det til genbrugscontaineren ad flere omgange med tøj, sko, støvler, tasker, håndarbejder, der var i gang, metervarer, huer osv.

I dag ville jeg have givet mig god tid til at dvæle ved alle hendes ting, tænke mig om flere gange før jeg bestemte mig til at kassere noget som helst. Det er 10 år siden, min mor døde. ...