søndag, oktober 12, 2008

Rigtig god søndag

Hus i Frederiksværk
Idag sov jeg længe, og ih hvor jeg nød det! Til hverdag står jeg op før fanden får sko på. Jeg kan mærke, det bliver en god dag, langsom, og den skal strækkes til bristepunktet. Som rosinen i pølseenden venter 'Sommer' klokken 20 på tv. Hytten skal gøres ren, og jeg skal have noget motion. Det bliver nok en lang gåtur i skoven ved Arresødal - det er en af de smukkeste skove, jeg kender. Fra Arresø til Roskilde fjord blev der for et par hundrede år siden gravet en kanal, og strækningen fra søen og til Frederiksværk er fantastisk smuk med kanalen liggende dybt nede under stien og bøgetræer på begge sider, som for tiden lyser i alle efterårets farver.

Nu vil jeg sætte en af mine 'kom ned i tempo-cd'er på fra Fønix Music og vente på, at den rette ånd til rengøring kommer over mig.

Rigtig god søndag til jer derude.