tirsdag, september 16, 2008

Sandhedens time

Jeg havde nær fået morgenkaffen galt i halsen, da jeg læste om Sandhedens time, der har premiere i morgen på TV3. Deltagerne kan vinde op til ½ million, hvis de svarer hudløst ærligt på de mest intime spørgsmål. Hvad får dog folk til at stille op til den slags, hvor de kan risikere at miste kæresten og lægge sig ud med familie og venner? Er det mon kun for at vinde penge, eller er det for at være kendt for en aften? Er det virkelig så vigtigt at blive bekræftet? Jeg er lettere rystet.

Programkonceptet er købt i USA (det anede mig), og deltagerne får 21 spørgsmål om de mest intime detaljer i deres liv som fx utroskab, svigt, seksualitet og kriminalitet. Inden programmet optages, har deltagerne været en tur gennem en løgnedetektor. Mere end 1100 mennesker har søgt om at være med i programmet, der har Lars Hjorstshøj som vært.

Hvad vil du fortælle for ½ million, spørger artiklen ...

Jeg synes sgu, det er uhyggeligt! Hvad synes du?

Hov! Opdatering kl. 13:48

Jeg ser lige, at Politikens At Tænke Sig også beskæftiger sig med Sandhedens time og blandt andet beder værten Lars Hjortshøj om at svare på spørgsmålet: Har du nogensinde sagt ja til at være vært i et rigtigt lorteprogram?

Mere præcist kan det vist ikke siges :-)