tirsdag, juli 22, 2008

Om at skrive blog

I den sidste måneds tid, er jeg mange steder stødt på blogindlæg, der handler om at skrive blog. Der har været fokus på, at bloggene er blevet hamrende kedelige (det var meget bedre i gamle dage!) eller, at der ikke er nok, der kommenterer. Emnet blogskrivning giver i hvert fald ofte en del kommentarer.

Jeg synes ikke, man må forvente et bestemt antal kommenatarer til sine indlæg - antallet svinger, og i øvrigt kan man se af statistikken (jeg bruger Statcounter), at der er mange, der nøjes med at læse med, og som aldrig kommenterer. Det skal de være velkomne til, men selvfølgelig glæder det mig, når jeg i ny og næ kan sætte navn på én, jeg ikke vidste, hvem var. For nylig kunne jeg sætte en etiket på en trofast læser i Bangkok, som kun sjældent kommenterer - tak for det!

Min egen lære har været: forvent aldrig noget som helst, men fortsæt med at skrive, så længe du synes, det er sjovt. Så vil der med garanti også være læsere, der synes det - hvad enten de kommenterer eller ej.