lørdag, juli 26, 2008

Nyerhvervelser

Loppefund

Sjældent har jeg set så mange biler i rundkørslen i Frederiksværk - en endeløs række af biler på vej til stranden i Liseleje.

Det ugentlige loppemarked på Torvet trak i mig, selv om det er varmt, og jeg cyklede forbi kanalen, hvor børn i alle aldre fodrede ænder, og nogle spiste is. Jeg mødte damen med hatten, som hun altid har på, manden med krøllerne, den gravide unge kvinde med tøjet sprøjtet på, alle dem med indkøbsposer. Mennesker med kun det allermest nødvendige på kroppen, fordi sommeren er rødglødende i dag.

Og her er så min nye bluse med ærmer til albuen og knapper hele vejen ned, Shirley MacLaines 'Alt afhænger af spillet', en ring, en halskæde af benperler og to små kattefigurer i træ.

Billedet yder desværre ikke blusen retfærdighed. Farverne er i virkeligheden lyng, søgrøn, okker, hvid og sort.

Jeg håber, du får en dejlig lørdag og passer på solen ;-)