mandag, juli 28, 2008

Da nøglen forsvandt ned i dybet

Sluse ved Arresødal

I går hvor vi havde gæster, skete det uhyggelige, som vi sikkert alle har tænkt kan ske: én af gæsterne låste sig ude på badeværelset.

Panikken bredte sig som en steppebrand, da min veninde kaldte på os. Jeg så straks for mit indre øje, dengang min mor låste sig inde på et toilet på Odense
banegård og var klaustrofobisk angst i en time. Det sad dybt i hende resten af livet.

Da min veninde i går skulle låse døren op, fløj nøglen ud af låsen og lige ned i afløbet - og var pist væk! Man skulle jo ikke tro, at det var muligt. Heldigvis havde vi en reservenøgle, som jeg kom i tanker om. Så panikken varede kun få minutter. Man når at tænke mange tanker på meget kort tid i sådan en situation. Jeg nåede også at se mig selv indespærret i en elevator i London, som jeg har fortalt om før.