lørdag, maj 10, 2008

Fyrretræer, tomater og andet godt

Nu er det pinse, og hvor er vi heldige med vejret!

Jeg begyndte dagen tidligt, fordi jeg skulle til en skøn gang massage og zoneterapi på den anden side af markerne. Allerede 8.30 cyklede jeg i strålende sol og med bare arme ud forbi fårene - ja, de har vand - og lagde mig på briksen. På vejen mødte jeg to harer i løb og ærgrede mig over, at jeg igen ikke havde kameraet med - det var nemlig med Monsieur på indkøb!

Vel hjemme med fornyede kræfter lagde jeg mærke til den særlige duft af fyrretræer i solskin - den er ubeskrivelig dejlig og minder mig om somre i Rørvig hos en elsket onkel. Nu er der spist sund frokost med tomater, der dufter af tomater - ja underligt at det er noget særligt, men det er det. Det var økologiske cocktailtomater fra Coop.

Nu tager jeg en tørn med ukrudtet, for jeg har læst et sted, at har man bund i det inden sankthans, kan man stort set læne sig tilbage og hvile på laurbærrene.

På vagt

Da jeg glemte kameraet i morges, får I et familiebillede fra aftenturen i går.