torsdag, april 03, 2008

Få selv blodtrykket ned

Som nogle måske har bemærket, er jeg meget optaget af, hvordan man lever, så man får så få skavanker som muligt med alderen. Mange mennesker får for højt blodtryk og bliver behandlet med medicin. Jeg vil så gerne slå på tromme for, at man forsøger at nedbringe blodtrykket på andre måder, fordi medicinen kan blive invaliderende på lang sigt. En ældre herre i min bekendtskabskreds har så mange bivirkninger, som lægen siger, det er, at han både lider af svimmelhed, træthed, svedeture, iskolde og abnormt tørre hænder - alt sammen på grund af blodtryksmedicin, Selo-zok, taget i 25 år. Når ens livskvalitet bliver så forringet, synes jeg, at alle bør sætte sig ind i, hvordan man får sit blodtryk ned ad naturlig vej. For mig har Jerk W. Langers bog Blodtryk været en stor inspiration, og derudover et blodtryksapparat - og i øvrigt bøger om sund kost.