tirsdag, april 08, 2008

Distraktion

Jeg er gift med en mand, der tænker mange tanker. Nogle gange så mange, at han glemmer, hvad det er, han er i færd med. Det kan give sig sjove udslag som forleden morgen, hvor han skulle finde sin madpakke i køleskabet. Men der var ingen madpakke - selv om vi begge endevendte det. Jeg gav op, for jeg kunne ikke forstille mig, hvor madpakken ellers kunne være. Men nogle minutter efter kom en sejrssikker Monsieur og fremviste madpakken i en fin box, som han havde fikset aftenen før.

- Nå, hvor fandt du den så?, spurgte jeg uskyldigt.

Han kiggede forundret på mig og svarede med den største selvfølgelighed:

- I køkkenskabet med de tomme opbevaringsbokse.

Nå ja, hvad ellers?

Eller for en uges tid siden, hvor han var så forkølet, at jeg holdt mig på lang afstand for ikke at blive smittet. Mens vi sad og spiste morgenmad havnede pludselig den teske, han spist sit æg med, nede i den fælles blåbærmarmelade. Jeg opdagede det først, da jeg bar ud, fordi den rene marmeladeske lå dér og kiggede på mig. 'Damn,' tænkte jeg - 'nu kommer jeg ikke til blogtræf'.

Men så galt gik det jo heldigvis ikke ...