fredag, februar 01, 2008

What a night

Nætter har bare at være stille og rolige, så man kan sove i fred. Men der var noget, der var gået helt galt dér, hvor jeg tilbringer mine nætter. Ikke nok med, at det stormede, så hus og træer var ved at lette - klokken to begyndte et tordenvejr af dimensioner, jeg aldrig har oplevet før. Det bragede og lynede festligt med brøkdele af et sekunds mellemrum, så det var tæt på, og jeg tvivler på, at lydniveauet var på den rigtige side af de 120dB. En stiv time stod det på, og så kostede det lige en time til at falde i søvn igen. Kattene var rystede.

Som et ekstra krydderi lå der et tykt lag sne over det hele her til morgen, og vi var spændt på, hvordan den daglige rejse på landevejen fra Nordsjælland til Amager ville forløbe. Men ti kilometer fra os havde nogen åbenbart spændt en snor ud og sagt 'hertil og ikke længere!' Resten af vejen var der i hvert fald dejlig snefrit.

Og for min skyld behøver vi ikke mere sne i år. Eller torden og lynild for den sags skyld.

Hvordan var vejret hos dig i nat?