lørdag, februar 16, 2008

Til ganen og ørerne

Ana Piazettz: Latinamerika -Smag & BehagEn hurtig optælling viser, at min reol er hjemsted for 112 kogebøger i varierende størrelser og tykkelser plus det løse, som man får i nakken eller ind ad brevsprækken. Det er ret beset helt ude af proportion, når man tager i betragtning, hvor meget/lidt tid, jeg bruger i køkkenet, og hvor lidt/meget jeg faktisk eksperimenterer på madfronten. Men kogebogsbladren er et herligt tidsfordriv, og man har jo lov at fantasere.
Latinamerika - Smag & Behag kunne meget vel gå hen og blive nr. 113 i reolen. Jeg har en svaghed for farvestrålende retter fra eksotiske steder på kloden. Det er argentineren Ana Piazzetta, der har samlet opskrifter fra 23 lande, og samtidig giver hun et kulturelt indblik i hvert enkelt land. Hvis det ender med, at jeg lader mig lokke, bliver det for resten min første kogebog med tilhørende cd - 16 sange fra Latinamerika. Det kunne passende være argumentet for at overtale mig selv til at udvide kogebogssamlingen med endnu nummer ...