mandag, januar 21, 2008

Hvad skal vi lege?

Hvad skal vi lege?

Jeg har ingen anelse om, hvad børn leger, når de ikke sidder ved en computer. Mon de også leger rigtige lege?

Da jeg var barn, hinkede vi, legede skjul, spillede rundbold, spillede bold op ad en mur, legede med en snor, man viklede om fingrene, så den dannede flotte mønstre, som andre overtog og forvandlede til nye mønstre. Vi legede 'jorden brænder', tegnede, og hvis jeg var alene, havde jeg meget fornøjelse af mine syv bamser i alle størrelse - dukker har aldrig interesseret mig. Men cyklerne betød meget. De bragte os vidt omkring til leg i skoven og klatring i gamle krogede træer, og vi kørte til stranden. Vi slog også telt op i haven, og jeg havde et dukkekomfur med spritbriketter, som jeg har lavet mange retter på med en veninde. I perioder var det hønseringe, glansbilleder og glaskugler, der blev brugt mest tid på.

Hvad synes du, var det sjoveste at lege, da du var barn? Og hvad leger børn nu om stunder?