lørdag, januar 19, 2008

Hundeluftning 2.0

Der er mange fordele ved at have en kat frem for en hund - den er fx både selvrensende og lufter sig selv. Men egentlig synes jeg, det kunne være meget hyggeligt, hvis katte krævede luftning, for jeg går alligevel tur med hunden dagligt, selv om jeg ikke har nogen hund. Jeg er bare afhængig af frisk luft og et minimum af motion hver dag.

Men sådan er det ikke alle, der har det. Det konstaterede jeg forleden dag, da jeg cyklede en tur for den friske lufts skyld. Et godt stykke foran mig fik jeg øje på en bil, der kørte usædvanlig langsomt. Så langsomt at jeg hurtigt nåede hen til den og måtte overhale i en stor bue, der strakte sig helt over i den modsatte vejbane. Chaufføren luftede nemlig hund med en hånd på rattet og en arm og en hundesnor ud af venstre siderude.

Hvem kan stikke den?