lørdag, december 15, 2007

Moulin Rouge på Amager

Ludovic Rodo Pissaro: French Cancan

I går var jeg til julefrokost på min arbejdsplads. Afdelingen holdt lukket hele dagen, og der var mødepligt for alle. Jeg havde ellers haft planer om at skulke, for mine forventninger var ikke de bedste.

Men faktisk blev det en fin dag. Den begyndte med fælles morgenmad for cirka 250 mennesker, derefter rundvisning i det kæmpe hus (som jeg endnu ikke har haft tid til at se på egen hånd), borddækning og pyntning af det største studie, der blevet forvandlet til Moulin Rouge i Paris. Kulisser, lamper, møbler, giner med tøj og musik og storskærm med de dansende kvinder fra filmen. Dansepiger, der laver møller med deres lange flæsekjoler og kun har mildest talt meget lidt tøj på. Vi sad ved små, runde borde, og der var traditionel og gammeldags julemad. Det sidste er godt nok ikke lige mig, men det var en meget hyggelig dag, som jeg ser tilbage på med glæde. Dejligt med skuffede forventninger engang imellem!

Hvordan gik din julefrokost?