onsdag, december 12, 2007

Jeg - en syvtalsgrosserer

Mit salt- og pebersæt

Min moster siger, at hun er en syvtalsgrosserer - et gammeldags udtryk for en klunser. De gik engang rundt med et syvtal i jern til at rode i affaldsbunkerne med.

Og jeg har åbenbart et gen til fælles med hende, for jeg har også et talent for at finde ting på vores lokale genbrugsstaion. Jeg har fundet de dejligste kopper, tallerkner, bøger, drikketrug til misserne, tøj - og salt- og pebersættet oven over, som jeg har en særlig forkærlighed for.

Det er utroligt, hvad man smider ud nu om stunder. Men hvis folk bare efterlader det i 'genbrugsen', synes jeg det er fint, så pæne ting kan komme andre til gode. Jeg sørger altid selv for, at de ting jeg bliver træt af, havner på genbrugsstationen.

Jeg ved godt, at mange ikke kunne drømme om at kigge efter, hvad der står den slags steder og ikke vil tage noget med hjem, som andre har brugt. Dem om det, så er der så meget mere at vælge imellem til os andre.

Hvilken kategori hører du til i?