mandag, december 10, 2007

Bogklubben

Jeg er medlem af Bogklubben 12 bøger. Det har jeg været i mange år og været meget tilfreds med. Gennem årene har jeg også været medlem af flere andre bogklubber, men det er begrænset, hvad jeg kan nå at læse og tage stilling til, så for tiden holder jeg mig til denne ene bogklub, som også tilbyder film, musik og lydbøger.

Bogklubber er en genial idé. Man får tilbudt en masse bøger, som man ikke anede, man ikke kan leve foruden, og man får spændende omtale af bøgerne. For eksempel er det 12 bøgers fortjeneste, at jeg har lært Sanna Ehdin at kende.

Jeg får også mange ideer til gaver. Ind imellem svipser det, så jeg pludselig står med månedens bog alligevel, selv om den var afmeldt, men der har aldrig været vrøvl med at returnere den.

Egentlig hører jeg ikke til dem, der absolut skal eje bøgerne - vi har jo verdens bedste biblioteker. Det er bare ikke altid, jeg kan vente med at læse en bog, til det er min tur i køen. Og hvis jeg vil overraskes, går jeg på jagt på den genbrugsstation - herom måske en anden gang ...