tirsdag, november 20, 2007

Klæder skaber selvtillid

Skovmandsskjorten

Lene havde et spændende indlæg på i fredags om vores tøjvalg, som gav mig lyst til at supplere lidt.

Jeg genkaldte mig fornemmelsen af, at påklædning kan give selvtilliden et gevaldigt løft, hvis man ifører sig det særlige tøj, som man føler sig godt tilpas i netop den dag. I hvert fald sker det for mig, at jeg kommer af sted om morgenen i noget, der hurtigt føles helt forkert, selv om der ikke er noget galt med tøjet - det passer bare ikke til den måde jeg har det på den dag. Det er sært, for vi har vel alle rimelige mængder tøj at vælge imellem i forskellige stilarter, så man både kan klare en lang vandretur i kulde og en aften på Skovshoved Hotel - og hvad der ligger derimellem. Måske er man i 'løs skjorte med en top under'-mode, og så nytter det ikke at have nederdel på og en smart hæl under skoene. Visse dage skal blusen måske sidde som sprøjtet på, andre dage skal den absolut ikke.

Lige nu har jeg en storternet herreskjorte på og en hvid t-shirt indenunder. Det passer præcis til den måde jeg har på det i dag.

Har du det helt rigtige på lige nu?