fredag, november 09, 2007

Hvad nu hvis du vandt en million?

Det er sådan et spørgsmål, der har cirkuleret i ugebladenes fantasiverden, så længe jeg kan huske. Men hvad ville det betyde for mig? Hvad ville sådan et uventet tilskud til husholdningsbudgettet give af muligheder, hvis man tillod sig en enkelt dagdrøm?

Måske en rejse kloden rundt? Et sommerhus, en anden bil, sejlbåd - eller måske et par år fri fra job?

Nu har jeg efterhånden haft min store semi-naturgrund i mange år, og jeg holder uendelig meget af den. Alligevel tror jeg, at jeg ville bestille en havearkitekt, der kunne lave den om til en drøm med små haverum, en loggia, en hængekøje og en hængesofa, spændende planter, der snor sig op ad stolperne, og så ellers bare en lille tilbygning med et soveværelse og et hyggeligt badeværelse.

Faktisk har jeg aldrig investeret i en eneste lottokupon, men det kunne da være, at det var et forsøg værd ...

Hvad ville friste dig, hvis du vandt en million?