fredag, november 30, 2007

Der er stadig optaget - vent venligst!

I morges skulle en af mine kolleger have fat i sin læge. Det burde jo være en helt enkel sag, men i praksis er det et mareridt, og man skal være svineheldig for at komme igennem med det samme. Som regel kan man godt sætte en rum tid af til det.

Min kollega havde ikke tid til at sidde med telefonen i hånden i halve timer i arbejdstiden, så han var opsigtsvækkende kreativ. Han spændte sin mobiltelefon fast på hovedet med en tyk elastik og gik rundt med den dér, til han - nej ikke fik fat i lægen, for det gjorde han ikke - men til han ikke orkede mere.

Det er mig en gåde, at det behøver at være sådan. Er det for at si hypokonderne fra? Selv har jeg prøvet et par gange at booke tid via nettet, men da det ikke er et online-system, har jeg fået mail tilbage med, at en anden desværre havde taget netop den tid, jeg troede, at jeg havde booket.

Tænk hvis man faktisk var syg. Hvad pokker gør man - hvis man ikke ligefrem har brug for en ambulance?

Tips og tricks er velkomne.