fredag, maj 11, 2007

SVUP

P.S. Krøyer: Hip Hip Hurra

Opmuntret af succesen i lørdags er Monsieur og jeg blevet enige om at forsøge at gentage den og samtidig udvide deltagerantallet en anelse. Pinsedag får vi fem bloggende, spændende gæster til frokost i haven, og lige nu går jeg og overvejer traktementet, for en af dem er kendt for sine imponerende køkkenaktiviteter, som hun dagligt har dokumenteret med mundvandsfremkaldende billeder gennem mange år. Jeg håber, at vores nyerhvervede maskot i samarbejde med de højere magter vil aflede opmærksomheden fra vores begrænsede evner inden for koge- og kagekunsten! En anden af gæsterne er så berejst, at jeg får rejsefeber bare ved tanken, og en tredje er en skæbnebror, som har oplevet flere ting parallelt med mig på job og i forældrerollen. Kort sagt, jeg glæder mig!

Forventningens glæde er som bekendt ikke nødvendigvis den mindste, og jeg er stensikker på, det bliver en pinsedag, der vil indprente sig eftertrykkeligt i min hukommelse. Monsieur har for nylig offentligt erklæret, at han lider af SVIP - Social Vægring I Perioder. Det kan jeg heller ikke sige mig helt fri for, men heldigvis har jeg også jævnligt hang til SVUP - Stimulerende Visitter Under Parasollen.