mandag, juni 27, 2005

Ferie!

Første dag i fire ugers ferie, og vi skal ikke noget! De sidste mange år har vi tilladt os den luksus at holde tre ugers ferie, suppleret med fire ugers ekstra frihed, som vi har købt os til, så vi har kunnet gå og lege skoleferie i syv uger. Konceptet kan anbefales!

Engang for vi omkring til fjerne afkroge af kloden, men nu er det som om de indre rejser er blevet vigtigere, og vi nænner simpelt hen ikke at forlade Danmark om sommeren. Jeg kommer aldrig til at forstå alle dem, der ikke kan komme væk hurtigt nok. Jeg vælger mig - ikke april, men juni til september, om det så regner uafbrudt, og jeg er godt klar over, at jeg altid vil tilhøre en minoritet. Jeg har det bare sådan, at alt er godt om sommeren i Danmark.

I år har nogen gjort krav på vores arbejdsmæssige indsats en del af sommeren, så vi må altså nøjes med fire ugers lediggang i denne ombæring. De skal til gengæld også spenderes rub og stub på rendyrket sjælsstyrkelse. Nåja, selvfølgelig er der altid lige et par ting ved hus og have, der skal ordnes, men ellers skal dagene bare bruges på gode bøger, gode gåture, gode gæster, gode samtaler, god mad og – ja, bare god tid. Måske også lidt blogskrivning, hvem ved...